7 Nisan 2009 Salı

Belali Dugun

Aksam Belali Dugun isimli bir Izlanda filmi izledim. Sahaneydi diyebilirim. Bu yil Izlandanin en cok izlenen filmiymis. (linke tiklayin ve filmdeki izlanda manzaralarina bi bakin)

Hafiften siyirmis, biraz soyut takilan bir eski karisi olan 40li yaslarinda bir akademisyen kendinden 20 yas kucuk bir kizla 2. evliligini yaparken film basladi. Flashbacklerle adamin eski karisiyla olan iliskisini izlerken bir yandan da yeni filizlenen bu aski gercek zamanda izledik.

Bizim Bozcaadamiz tadinda bir adada gecen filmdeki her karakter ayri karikaturdu diyebilirim. Kisaca soyle: Iflah olmaz bir romantik guzeller guzeli 20 yaslarinda genc kiz, onun paragoz ve sirret annesi, sabaha kadar icip beyaz gecelerde sabaha karsi denizde aria soyleyen duygusal babasi ve gecmis evliligiyle hesaplasan, hayatina bastan baslamak isteyen 40li yaslarinda yakisikli bir esas oglan.....

esas oglan filmin ortalarinda soyle birseyler dedi: 
- hayatima sifirdan, yeniden baslamak istiyordum, ve geldigim noktaya bak... ne bekliyordum ki sanki: basrolde yine ben; ayni salak!

ve film su ozlu sozlerle bitti: 
- ask ve mutluluk surekli pesinden kosulan bir utopyadir, asla tam anlamiyla gercek olmaz. On dakikadan fazla mutlu olaninsa budalaligindan suphe edilmeli :)

Fazlasiyla karikaturize ve absurd karakterlerle dolu film en az on kere salonumuzda kahkahalarin cinlamasina sebebiyet verdi.. Ve tabi inceden mesajlariyla da yureklerimizi sizlatti.

tesekkur ederiz.

Ustune gitmeyi planladigim 2. film 185 dkdan uzun oldugu icin yaktim bileti.. - ayip ettim, evet.

Bizimkiler balik koftesi diye bir sey yapmis. Balik duskunlugumu bilen bilir, bu spesiyali tatmadan bu geceyi bitiremezdim!
Bir de baktim canim ailem tvde Canim Ailem'i izlemekte.. 2 haftadir izlemiyordum, olaylardan kopmusum.. Seyhana asik olan adamlarin hepsinin yuzunu kedi tirmalamis :)) artik ne olduysa.

Yarin 19.00da Absudistan'da festival maceramiz devam edecek. 
Onu da cok merak ediyoruss.. Cikista biralar senden, benden, bizden.

Obama beyler de dun semtimizi senlendirdi. Bu ziyaret Besiktas emlak piyasasini hareketlendirir mi bilemem ama ilk defa penceremizden iceriye bakan helikopterler gorduk sayesinde sagolsun.

life is life!
fund

2 yorum:

Adsız dedi ki...

film fena deelmiş..
ama bu kendimi şanslı hissediyorum mevzusuna çok takılıyorum yahu...yan duran hoşgeldin ramazan gibi bişi oldu...durup durup bakıyorum..sanki içinden bişi çıkcak gibi...
napcaamı bilemiyorum...

fundamental dedi ki...

tıklamaya tesvik etmeye calistim siz sevgili okuyuculari, 2 kelime edin istedim :))
kendimce tabi.