23 Şubat 2009 Pazartesi

oscar heyecani beni de sardi

bakalim kimler alacak odulleri...

18 Şubat 2009 Çarşamba

haftasonu

anneannemi kaybettik, basimiz sagoldu...
cok yaslanmisti; martta 85 yasina basacakti.

3 gunumu antalyada gecirdim, esim dostum beni laylaydayım, gazdayim saniyordu; yastaydim kimse bilmiyordu..

anneannem 'tek tabanca', kendine has, hukumet gibi bir kadindi. cok kuvvetli bir karakterdi.

isin aci tarafi aklim basimdayken onun sadece 65 yasindan sonrasini gorebildim, anneanneydi iste; bizde pek cok emegi olan annemin annesiydi. kutumuzdan boyle bir anneanne cikmisti; cok da degistirmek mumkun gorunmuyordu...

Ama aslinda hic gormedigimiz yillar gecirmis, olaylar yasamisti. Basli basina bir hayati vardi. Keske sadece 'benim cocuk onun yasli' oldugu zamanlarda degil; ikimizin de olgun oldugu zamanlarda daha fazla vakit gecirebilseydik.

mesela babasindan gizli 1935i yillarda liseye giris sinavlarina giren, liseyi bitirip nazilliye dondugunde tak diye bankada i$e giren, 17 yasindayken babasindan daha fazla para kazanmaya baslayan ve tek ideali hakim olmak isteyen biri oldugunu gecen hafta ogrendim.. cok akilli oldugu icin ortabirden orta sona direk gectigini ise onceden duymustum.

cok farkli kadindi; oglunu ve esini ayni yil kaybeden ama asla hayata bagliligindan hicbirsey kaybetmeyen biriydi. Mesela o olumlerin yasandigi yil, her gun ayni saatte evden cikip, bir saat sonra eve dondugunu goren komsulari onu mezarliga gidiyor zannederken o, izmir basmane civarinda oldugunu hatirladigim meshur asmalar altindaki Mennan dondurmacisinda keskul uzeri karadutlu dondurma yiyip eve donen, herkesi sasirtacak kadar guclu ve hayata bagli olan bir kadindi..
kimselere benzemezdi iste

bi kahkaha atardi evin odalari cinlardi!

kendisi tek basina sinemaya gitmekten cekindigi icin bizi cocukken surekli sinemaya gotururdu.. biraderimi 12-13 yaslarindayken vahsi orkide filmine goturmesiyle meshurdur :)

hep cok buyuk meblaglarda bayram harcligi verirdi.. ve bize her geldiginde bir suru hediye getirirdi.

yataginda bacak bacak ustune atip bacaklarini sallayarak uzanir; topitop emerek radyo dinlerdi; ve dedem eskiden onu saclarini oksayarak uyuttugu icin bize yalvarir sac diplerini oksatirdi ve oglen uykusuna dalardi..

seker hastasi oldugu icin sekerini dusuren ilaclari fazla kacırdıgında, sekeri fazla dusmesin diye bilimum sekerli abur cuburlar yiyerek kan sekerine kafasina gore ayar verirdi.. bu sayede evimize koli koli cikolatali gofret, topitop, halley, damak cikolata, cocacola sokar sonra da bizi rusvet karsiligi bu abur cuburlarla beslerdi.. misal: 'elini yikarsan bir halley verecegim'.
tek derdi kereviz, ispanak, beyin yedirmek olan annemin yaninda evde bulunmaz bir hazineydi yani :)

super biriydi iste,
cok sansliyim..
beni de ona benzetiyorlar, bilmiyorum...

herneyse, buz gibi topraga verdik geldik kamuş'umuzu.. rahat uyusun..
Bu yasimdayken kendisine benzedigimi dusundugum anneannemi kaybetmek bana bir suru sey dusundurdu..
dagildim demek yersiz olur, ama dusunceliyim..

hayat devam ediyor..

cold lunch isimli filme gittim aksam !f'te. cok ama cok begendim.. farkli bir is olmus. eksikleri var belki ama bu hali de bana yetti simdilik.

boyle iste..
sevgiler,
fundakaya

4 Şubat 2009 Çarşamba

moris beyler


moris beyler soyunmuslar efendim benim icin!
ya da son albumleri icin.
iste gundem yaratan foto yukarida.
burdan anladiklarimiz:
  • morrissey yeni album cikardi
  • maaile dinliyoruz
  • sarap da var
  • bu durum hakkinda vatandas konussun diye cekilmis bir de ciplak foto durumu var
  • bunun beyaz havlu coraplisini 90larda RHCP yapmisti, under the bridge zamanlari
  • o yillarin meshur grubu extremedeki uzun duz sacli adama da hastaydim, ama neyse konuyu dagitmayalim.
  • moris bey gayet yakisikli ve cekici
  • zaten kendisinin kuzey cephesini konserlerinde gomleklerini sahneye atarken gorenler coktur; guney cephesini de inceleme firsati bulduk
  • tesekkur ederiz
  • you were good in your time sarkisini sevdim ben bu son albumden. (arabesk, bunalim, aglak muzik zevkimizle yasamayi ogrenmeliyiz ) - eksi sozlukte bin tane kufur etmisler bu sarkiya onu da anlamis deilim!
  • 'thats how people grow up' ve 'i'm throwing my arms around paris' on plandaki sarkilar sanirim; ben de sevdim kendilerini.
  • hayraniz iste, uzatmayalim

sevgiler...
yours.

3 Şubat 2009 Salı

bo derek

dun gece ruyamda gordum Bo Derek'i.

paul mccartney'den sonra benim bi arkadasimla flort etmeye karar vermiş..
tanistik, el sıkıstık, konustuk falan.
"cok guzelsiniz Bo" dedim.

ne sacma bir ruya, ne karisik bir bilincalti sayin seyirciler..

herneyse,
saygiyla analim bu guzel insani da..

2 Şubat 2009 Pazartesi

bir fotografin dusundurdukleri:)

cts gunu radikal cts ekinde cogunuz gormus olabilirsiniz
sabire hanım 5 yıl once kendisiyle evlenmis!
super orijinal kostumunu de diktirmiş,
işte fotografi:



sanirim 5 yil icinde benim de basima boyle bisey gelecek!

neyse, bu fotonun dusundurduklerine gelelim:

  • dugun gecesinde neler yasandi? kendi kendisiyle mi dansetti mesela.
  • peki ya zifaf gecesi?
  • evde kendi kendine konusuyor mu zaman zaman?
  • acaba ilerde kendisinden cocuk sahibi olmayi dusunur mu?- eminim genetik bilimi bu asamaya gelmiştir.
  • sevgililer gununde nasil bir plani var?
  • ozel gunlerde ya da sokakta dolasirken boyle yari erkek yari kadin kiyafetler giyiyor mu?
  • her zaman sag tarafi kadin sol tarafi erkek mi? yoksa arada degistirebiliyor mu?
  • cogul kişilik bozuklugu gibi bir hastaliga tutulmus olmasin.
  • ya da narsist olup aynaya baka baka ölmesinn!

haberin devamı, detayi.. vs

saygilar, fundakaya

ps: haftasonumuz zordu- ve uzucuydu. ama eminim hersey yoluna girecek!