9 Kasım 2009 Pazartesi

80gunde20alem- hakancigimiz onumuzdeki ay gidiyor!!

80gunde20alem.com 'Tak' from Hakan Gulgonul on Vimeo.



80gunde20alem.com, bir multimedya seyahat günlüğü projesidir.
Jules Verne’in klasikleşmiş “80 Günde Devrialem” romanının web projesi olarak yeniden yorumlanışıdır.
80 günde, 3 kıtada, Türkiye’den vize istemeyen 20 ülke gezilecek:
Asya(7 ülke) - Tayland / Malezya / Singapur / Filipinler / Hong Kong / Güney Kore / JaponyaGüney Amerika (9 ülke) – Kolombiya / Kosta Rika / Nikaragua / Jamaika / Ekvator / Şili / Arjantin / Uruguay / BrezilyaAfrika(4 ülke) – Güney Afrika / Kenya / Tunus / FasHer ülkede ortalama 3 – 4 gün kalınacak ve bu süre içerisinde video çekimleri yapılıp montajlanarak webisode’lar halinde siteye yüklenecek.
Bunun yanında, bir de fotoğraflar yüklenecek.Webisode’lar, alışılmış gezi programlarından farklı olarak video-art tadında (?) olacak. Her ülke için ortalama 3 - 4 dakikalık bir video, kısa bir yazı ve fotoğraflar yayınlanacak.
Ziyaretçiler webisode’ları eşzamanlı olarak takip edebilecek, yorum yazabilecek ve hatta isteyenler istedikleri zaman projeye dahil bile olabilecekler. Nasıl mı? Turu bir yerinden yakalayıp, katılarak...
Her webisode, “geldim, gördüm, yedim” konsept akışını izleyecek. Geldim, nerede olunduğu ile ilgili iken; Gördüm, o ülke sınırları içerisinde görülmeye en değer karelerin kolajını içerecek.
Yedim ise her yerin kendine has yiyecek kültürünü yansıtıyor olacak.
Projenin belli safhaları belirlenmişse de, spontane açılımlara fazlasıyla meyilli olacak.
Bakalım bu çocuk ne halt edecek?
Başına neler gelecek?
Eğlenecek mi? yoksa sürünecek mi?
Bütün parayı ilk iki ülkede bitirip geri mi dönecek?
Bize neler izletecek?
Katılanlar olacak mı?

Hiç yorum yok: