21 Mayıs 2009 Perşembe

Melekler ve Seytanlar, Angels & Demons

Dun aksam aveyağlarının genclik patlamasi patlican'in sinema ozel gosterimi vardi.

1 hafta oncesine kadar romantik komedi oldugunu ve adının "angels and diamonds =melekler ve pırlantalar" oldugunu sandigim filmi izlemeye gittik. Bir de baktim ki aksiyon/macera filminin kraliymis! 1 buyuk popcornu gozlerim faltaşı gibi acık filmi izlerken hapur hupur yemişim. Hollywood popcorn kulturunun pençesine düştüm.

vallahi aksiyon-atraksiyon severim diyorsaniz filmi kacirmayın! Cok akıcı, sürükleyici ve merakla izlenen bi film. Ustelik Tom Hanks olsun, Evan McGregor olsun, bunlar sevdigimiz abilerimiz. Basroldeki italyan rolu yapan hatun da gayet iyiydi.
Misal, gecen hafta da X-Man'i izlemistim, ordaki yanci hatun cok eblekti, guzel fekat eblek..
Bu super kahramanlarin yanina hep boyle eblek ablalari koyuyorlar demistim.
soyle toparlayalim:

Melekler ve Seytanlar tarzı hollywood filmlerinin "carpici senaryo" ve "sansasyon" acgozlulugu beni bazen yoruyor, bir anda kendimi filmin disina çekilmiş ve tepki vermeye kosullandırılmıs hissediyorum.. (rumuz: pavlov, tepki: vahvah cok uzulduk)

Mesela Tom Hanks beyler olayları cozecek: "a surda bi kapak var hemen altina bakalim, a burdan da tunel gidiyomus bi girelim bakalim.. vs.." yani 100 dakikaya butun aksiyonu sigdirmak icin gercekcilikten ve akıcılıktan mecburen kopuluyor.. Şahan'in bir zamanlar yaptigi canlandirma skeçlerini izler gibi hissettiriyor bana.. cok acımasız oldum o kadar da degil :))

kitabi daha guzeldir belki, filme sigmamistir butun olayları bağlama faslı.
bi yandan da bu tarz boyle, yapacak bir sey yok.
haftasonu bi Se7en izliyim de bakiyim bi daha o nasildi.

boyle işte,
opergee
fundalar!

2 yorum:

cabeza de turco dedi ki...

her seyin altina bir iki yorum yapmak lazim galiba bugun... cikamiyorum arkadasim senin sanal dunyalarindan bir turlu... is guc var halbuki...

Ben de gecen hafta bir suru aksiyon filmine gittim. X-men "wolverine"'e gittim once. Ismini hic tutmadim ilac adi gibi. iki tane wolverin al gecsin. (Profiterol de bana eskiden beri ilac adi gibi gelirdi.)

Daha dun de Star Trek'e gittim. Alakasiz bir grup star trek manyaa insanla... kimisi 5. kere falan izliyordu sinemada... Oyle bir kitleyle gidilince cok eglenceli oluyor.. ha bire film'de kacirdigin sacma sapan detaylarin yuz in hikayesini dinliyorsun. Adamlar, berkay insan hayati boyunca bu filmi sinemada en fazla 5-10 kere izleyebilir bir sure sonra sinemalardan gidecek izleyemeyecegiz. Izleyebildigimiz kadar izleyelim dediler.. Film guzeldi... sifir beklentiyle gittim her iki filme de, X Men klise klise gezerken, star trek cok eglendirdi... Ama yanimdaki sahislan daha cok eglendirdi. bu da bugunluk son yorumum olsun. Ben seni telefonla arayayim bir iki saat laflayayim... Yorum yazmaktan seni de okumaktan kurtarayim bence..

fundamental dedi ki...

ben de izliyim star trek'i.

gecen sene 3-4 tane super kahraman filmi izledim aslinda
hepsi aynı zaten, giris gelisme, sonuc babinda yani.
ama wolverine bence sahsen cok yakisikli, o nedenle bende yeri ayri.
hastayim hem herife, hem haline tipine.
ne diyim daha :)
ara bakalim bekliyorum telini, ayrica agustosta gel
burasi da mail ortamina dondu uzatmiyorum daha :))
optm