7 Ağustos 2009 Cuma

Leonard

son saniyeye kadar kastık, hatta ben kac kisiyi sahsen vazgecirdim "abicim 175 milyon verilir mi konsere" diye.. sonra 2 telefon ve anlamadıgım bi gazla evden firlayip yarim saat icinde kendimi Harbiye Acıkhava bilet kuyrugunda buluverdim.

Dun ay dolunaydı, ve o guzelim dolunay Leonard Cohen'in sahnesinin sagindan butun gece bana goz kirpti.

3 saat suren gercek bir muzikal solen izledik..
Leonard Cohen hoplaya ziplaya sahneye geldi, ve her seferinde de hoplaya ziplaya sahneden kulise gitti. Sahneye girip cikma disinda pek hoplama ziplama durumu olmadı ama.

Beyefendi o kadar guzel bi sound yaratmıs ki sahnede, hic bilemediginiz bir sarkinin bile her kelimesini anliyorsunuz, back vokalini, basini, davulunu, uflemesini, gitarını ayirdedip muthis bi zevk alabiliyorsunuz.. Her ses, her enstruman tertemizdi.

Sahnenin solunda 3 adet back vokalist hanım kızımız vardi. Sonradan anladik ki 2 tanesi kardesmis. daha ilk sarkılardan birinde sahnedeki hareketsiz fotografi beynimize kaziyip aya dalarak muzik dinlerken, bir de baktik ki 2 vokalist kizimiz parende atiyorlar... Allah allah dedim, bunlar cok animasyon yapacak belli ki ... ama malesef baska parende atmadılar..

bi de o kardeslerin yanında muthis sesli bas rahibe kılıklı ana back vokalist vardi ki, kendileri Leonard Cohen'in en guzide eserlerinde payı olan, muzikal kankalarindan biriymis.
o kadın bi sarki soyledi, vallahi icimi dagladi.. Nina Simone gibi sesi vardi kadının.

ama sahnenin stari benim icin uflemeci abiydi. hangi uflemeli calgiyi eline aldiysa aglatti. Dino imis adi. gercekten cok ama cok duygusal caliyodu herseyi. Mızıkayı bile aglattı.

bir de gitarcıyı anmadan gecemeyecegim.. barcelonali bir gitarcı, erkan ogur'u cagristirdi bana neden bilinmez.. sarkılara zaman zaman udi nagmeler katıyordu .. icimden "bu adamda cingene yuregi var" dedim.

butun gece ay muazzamdı, yuzumde hep huzunlu bi gulumseme ve hayranlık vardı. bi cok sarkida gozlerimi kapatmisim, o kadar icime isledi ki muzik..

dun sahnede her açıdan sahnede çooook ileride olmanın ne demek oldugunu gordum.
hayran oldum...

ben cok da dinlememistim Cohen beyi, bundan sonra affetmem :) evde olmeden once dinlemem gereken 1001 album isimli bi armagan kitabım var, eve gelir gelmez actim baktim hangi senede bombayi patlatmis, hangi sarkilari ne zaman hit olmus vs..
guzelmis.

operim
severim
fundayim ben.
napiyim?

Hiç yorum yok: